Donaties
Hieronder zie je wat de stand is op dit moment (2021)
Dit overzicht wordt altijd zo snel mogelijk bijgewerkt.
Wat fijn dat je een donatie overweegt !
Wij hebben geen Ideal of dergelijk.
(Hieraan zijn kosten verbonden, wij willen uiteraard alles goed besteden.)
Je kan het geld overmaken naar rekeningnummer:
NL31 SNSB 0933 4541 71 t.n.v. E. Frankes (dit is onze voorzitter)
Onder vermelding van: donatie CABNL
Paypal? dat kan ook vanaf 1 januari 2020 via https://www.paypal.me/CABNL
Wij zijn afhankelijk van donaties om:
De stichting te kunnen oprichten en daarmee extra donateurs en sponsoren en bijvoorbeeld leden te kunnen krijgen/werven.
Een betere vuist te kunnen maken tegen pesters als rechtspersoon: de stichting (in het uiterste geval kunnen doen van aangifte namens een van onze leden, etc..)
Een ingang te krijgen om bijvoorbeeld scholen te kunnen bezoeken
en daar workshops/gastlessen te kunnen geven
bijvoorbeeld de CAB-APP™ (CABNL Anti-Pest Project.)
Benodigde flyers/posters en visitekaartjes te laten drukken.
De website te kunnen onderhouden.; Hosting kosten voor het domein en email te kunnen bekostigen.
(Een aantal dingen zijn ideeën die we nog willen uitwerken. ).
In het kort:
Voor het oprichten van een stichting is geld nodig, rond de €500,- om de aanvraag te kunnen opzetten.
Wij willen CABNL een stichting maken omdat we dan juridisch-technisch een rechtspersoon worden.
Dit willen we doen om te voorkomen dat een van onze (bestuurs-) leden of vrijwilligers persoonlijk wordt aangevallen en dat alles via de stichting gebeurd en niet op persoonlijke titel. Je hebt dus altijd met de stichting als rechtspersoon te maken en niet met een persoon.
Als jullie maar zo’n €500 nodig hebben waarom staat er dan een streefbedrag van €1000,- op de thermometer ?
We hebben natuurlijk ook geld nodig voor posters, kaartjes etc..
Voor het regelen van een stand op een beurs is soms ook geld nodig en dan de bijkomende kosten van vervoer en dergelijke..
Veel van de huidige kosten worden tot op heden ‘uit eigen zak‘ betaald, waaronder:
- De kosten van standhuur / staanplaats tijdens een evenement (als deze niet is gesponsord),
- Vervoerskosten; Parkeerkosten, brandstof, Afschrijving Auto, verzekeringen en dergelijke..
- Mediakosten; Posters, Flyers, internet (website hosting en domein, Email)
- Daarbij komt nog onze grootste investering: onze eigen vrije tijd en de vrije tijd van onze vrijwilligers..
Dat hebben we er allemaal best voor over natuurlijk, echter is dat geen vetpot.
Wij als CABNL moeten op een gegeven moment op eigen benen kunnen staan, en ook zelf op conventies kunnen staat ook als dat een betaalde plaats is.
Wij doen het op dit moment met 3 personen (het dagelijks bestuur) en natuurlijk onze vrijwilligers.
Dit moeten er op een gegeven moment uiteraard meer worden zodat we op meerdere plekken kunnen zijn tegelijk als dat mogelijk is.
En daar is ook geld voor nodig om bijvoorbeeld een (reis)kosten vergoeding voor de vrijwilligers te kunnen betalen.
We willen voorkomen dat er structureel vanuit wordt gegaan dat zij alles ‘uit eigen zak’ blijven betalen,
zo zitten wij namelijk niet in elkaar. Ere wie ere toekomt en een beloning moet kunnen.
COVID update:
Tijdens de Corona Maatregelen is zijn er weinig of geen donaties meer binnengekomen, mede omdat wij niet meer op conventies en evenementen kunnen staan waar wij mensen kunnen motiveren om een donatie te doen. Wij proberen uiteraard via acties om toch donaties binnen te krijgen, echter is dat een stuk lastiger omdat wij niet naar de mensen toe komen maar dat de mensen naar ons toe moeten komen, zeker als je online fundraisers probeert te houden.
Alle donaties komen ten goede aan CABNL,
Wij hebben geen strijkstok… geen verborgen kosten..
0 Comments